Page 26 - exofilo_gr
P. 26
Η µελέτη των φυσικών οικοσυστηµάτων, η διαµόρφωση του The study of the natural ecosystems, the airport’s
τοπίου του αεροδροµίου και το πρόγραµµα ελέγχου και µείω- landscaping and the wildlife hazard control and reduction
σης των κινδύνων από την πανίδα αποτελούν τις δραστηριότη- programme are our company’s activities related to the
τες της εταιρείας µας που σχετίζονται µε το φυσικό περιβάλλον. natural environment.
Οικοσυστήµατα Ecosystems
Στην ευρύτερη περιοχή του αεροδροµίου συναντάµε τόσο
φυσικά όσο και ανθρωπογενή οικοσυστήµατα, στα οποία A number of natural and human-influenced ecosystems
ζουν πολλά είδη ζώων και φυτών. Τα φυσικά οικοσυστήµα- sustaining a significant number and variety of animals and
τα περιλαµβάνουν: plants are located in the airport’s vicinity. The natural
• ∆άση ή συστάδες δένδρων ecosystems include:
• Θαµνώνες • Woodlands and tufts
• Υγρότοπους • Shrublands
• Αµµοθίνες και βραχώδεις ακτές. • Wetlands
Τα ανθρωπογενή οικοσυστήµατα περιλαµβάνουν: • Dunes and rocky shores
• Οικιστικές ζώνες
• Καλλιέργειες The human-influenced ecosystems include:
• Κτηνοτροφικές µονάδες. • Residential zones
Παρακολουθούµε σε συνεχή βάση στην ευρύτερη περιοχή • Rural areas (mainly olive groves and vineyards)
του αεροδροµίου την κατάσταση των οικοσυστηµάτων, µέσω • Stockbreeding
του προγράµµατος βιοπαρακολούθησης. Παράλληλα, το πρό-
γραµµα βιοπαρακολούθησης δίνει ιδιαίτερη έµφαση σε σπά- We are continuously monitoring the status of these
νια είδη φυτών και ζώων και σε ευαίσθητα οικοσυστήµατα ecosystems through an extensive bio-monitoring
(π.χ. υγρότοπους). Η δεύτερη φάση του προγράµµατος, που programme in the vicinity of the airport.The programme
πραγµατοποιήθηκε σε συνεργασία µε το Πανεπιστήµιο places special emphasis on rare species of plants and
Πατρών, ξεκίνησε το 2005 και ολοκληρώθηκε το 2008. animals and on sensitive ecosystems (e.g. wetlands). The
Τα αποτελέσµατα της δεύτερης φάσης του προγράµµατος δεί- second phase of the programme began in 2005, in
χνουν ότι τα φυσικά οικοσυστήµατα που είχαν καταγραφεί κατά την cooperation with the University of Patras, and was
πρώτη φάση του προγράµµατος,πριν από τη λειτουργία του αερο- completed in 2008.
δροµίου, εξακολουθούν να υφίστανται, αλλά παρατηρούνται µετα-
βολές στην έκτασή τους, κυρίως λόγω ανθρωπογενών επιδράσεων The results of the programme show that the natural
όπως η έντονη οικιστική ανάπτυξη,οι οποία συχνά γίνεται χωρίς τον ecosystems recorded prior to the airport's opening still
προβλεπόµενο προγραµµατισµό, η εγκατάσταση βιοµηχανικών και exist, but their area has been altered, mainly due to human
βιοτεχνικών µονάδων, η διάνοιξη νέων οδών, η ανεξέλεγκτη εναπό- intervention, such as intensive, unplanned residential
θεση απορριµµάτων, η βόσκηση και οι πυρκαγιές. Το πρόγραµµα development, new industrial installations, construction of
βιοπαρακολούθησης θα συνεχιστεί και στο µέλλον. Ειδικότερα new roads, unauthorised dumping of waste, intensive
καθορίστηκαν οι ζώνες µέσα στις οποίες θα συνεχιστεί το πρό- grazing, and fires. The bio-monitoring programme will be
γραµµα καθώς και οι βιοδείκτες (οργανισµοί ή τύποι βλάστησης) continued in the future. More specifically, the zones where
των οποίων το καθεστώς θα συνεχίσει να παρακολουθείται. future monitoring and recording of bio-indices will take
place have already been defined.
∆ιαµόρφωση Τοπίου
Η διαµόρφωση του τοπίου του αεροδροµίου ικανοποιεί τις Airport Lanscaping
απαραίτητες λειτουργικές και περιβαλλοντικές συνθήκες για
τον αερολιµένα, όπως η σταθεροποίηση του εδάφους, αλλά The airport’s landscaping satisfies both operational and
παρέχει επίσης και µια οπτική συνέχεια µεταξύ του τοπίου environmental requirements, such as soil stabilisation
των Μεσογείων και του χώρου του αεροδροµίου. while providing visual continuity between the surrounding
Τα φυτά που χρησιµοποιήθηκαν στη διαµόρφωση του τοπί- Mesogheia region and the airport area.
ου του αερολιµένα είναι κυρίως είδη της τοπικής χλωρίδας,
που έχουν χαµηλές απαιτήσεις σε νερό και είναι προσαρ- The plants used for the airport’s landscaping are mainly
µοσµένα στις τοπικές συνθήκες. Επιπλέον, για τη διαµόρφω- local flora species adapted to the local climatic conditions
ση του τοπίου έχουν ληφθεί υπόψη παράγοντες που µειώ- with low water demand. In addition, the design and
νουν την προσέλκυση πτηνών, όπως είναι η φύτευση δέν- implementation of the airport’s landscaping incorporates
bird-repelling features, such as the use of fruitless plants
and dense vegetation.The non-public landscaped areas are
irrigated primary with treated water from the Sewage
Treatment Plant.
26
τοπίου του αεροδροµίου και το πρόγραµµα ελέγχου και µείω- landscaping and the wildlife hazard control and reduction
σης των κινδύνων από την πανίδα αποτελούν τις δραστηριότη- programme are our company’s activities related to the
τες της εταιρείας µας που σχετίζονται µε το φυσικό περιβάλλον. natural environment.
Οικοσυστήµατα Ecosystems
Στην ευρύτερη περιοχή του αεροδροµίου συναντάµε τόσο
φυσικά όσο και ανθρωπογενή οικοσυστήµατα, στα οποία A number of natural and human-influenced ecosystems
ζουν πολλά είδη ζώων και φυτών. Τα φυσικά οικοσυστήµα- sustaining a significant number and variety of animals and
τα περιλαµβάνουν: plants are located in the airport’s vicinity. The natural
• ∆άση ή συστάδες δένδρων ecosystems include:
• Θαµνώνες • Woodlands and tufts
• Υγρότοπους • Shrublands
• Αµµοθίνες και βραχώδεις ακτές. • Wetlands
Τα ανθρωπογενή οικοσυστήµατα περιλαµβάνουν: • Dunes and rocky shores
• Οικιστικές ζώνες
• Καλλιέργειες The human-influenced ecosystems include:
• Κτηνοτροφικές µονάδες. • Residential zones
Παρακολουθούµε σε συνεχή βάση στην ευρύτερη περιοχή • Rural areas (mainly olive groves and vineyards)
του αεροδροµίου την κατάσταση των οικοσυστηµάτων, µέσω • Stockbreeding
του προγράµµατος βιοπαρακολούθησης. Παράλληλα, το πρό-
γραµµα βιοπαρακολούθησης δίνει ιδιαίτερη έµφαση σε σπά- We are continuously monitoring the status of these
νια είδη φυτών και ζώων και σε ευαίσθητα οικοσυστήµατα ecosystems through an extensive bio-monitoring
(π.χ. υγρότοπους). Η δεύτερη φάση του προγράµµατος, που programme in the vicinity of the airport.The programme
πραγµατοποιήθηκε σε συνεργασία µε το Πανεπιστήµιο places special emphasis on rare species of plants and
Πατρών, ξεκίνησε το 2005 και ολοκληρώθηκε το 2008. animals and on sensitive ecosystems (e.g. wetlands). The
Τα αποτελέσµατα της δεύτερης φάσης του προγράµµατος δεί- second phase of the programme began in 2005, in
χνουν ότι τα φυσικά οικοσυστήµατα που είχαν καταγραφεί κατά την cooperation with the University of Patras, and was
πρώτη φάση του προγράµµατος,πριν από τη λειτουργία του αερο- completed in 2008.
δροµίου, εξακολουθούν να υφίστανται, αλλά παρατηρούνται µετα-
βολές στην έκτασή τους, κυρίως λόγω ανθρωπογενών επιδράσεων The results of the programme show that the natural
όπως η έντονη οικιστική ανάπτυξη,οι οποία συχνά γίνεται χωρίς τον ecosystems recorded prior to the airport's opening still
προβλεπόµενο προγραµµατισµό, η εγκατάσταση βιοµηχανικών και exist, but their area has been altered, mainly due to human
βιοτεχνικών µονάδων, η διάνοιξη νέων οδών, η ανεξέλεγκτη εναπό- intervention, such as intensive, unplanned residential
θεση απορριµµάτων, η βόσκηση και οι πυρκαγιές. Το πρόγραµµα development, new industrial installations, construction of
βιοπαρακολούθησης θα συνεχιστεί και στο µέλλον. Ειδικότερα new roads, unauthorised dumping of waste, intensive
καθορίστηκαν οι ζώνες µέσα στις οποίες θα συνεχιστεί το πρό- grazing, and fires. The bio-monitoring programme will be
γραµµα καθώς και οι βιοδείκτες (οργανισµοί ή τύποι βλάστησης) continued in the future. More specifically, the zones where
των οποίων το καθεστώς θα συνεχίσει να παρακολουθείται. future monitoring and recording of bio-indices will take
place have already been defined.
∆ιαµόρφωση Τοπίου
Η διαµόρφωση του τοπίου του αεροδροµίου ικανοποιεί τις Airport Lanscaping
απαραίτητες λειτουργικές και περιβαλλοντικές συνθήκες για
τον αερολιµένα, όπως η σταθεροποίηση του εδάφους, αλλά The airport’s landscaping satisfies both operational and
παρέχει επίσης και µια οπτική συνέχεια µεταξύ του τοπίου environmental requirements, such as soil stabilisation
των Μεσογείων και του χώρου του αεροδροµίου. while providing visual continuity between the surrounding
Τα φυτά που χρησιµοποιήθηκαν στη διαµόρφωση του τοπί- Mesogheia region and the airport area.
ου του αερολιµένα είναι κυρίως είδη της τοπικής χλωρίδας,
που έχουν χαµηλές απαιτήσεις σε νερό και είναι προσαρ- The plants used for the airport’s landscaping are mainly
µοσµένα στις τοπικές συνθήκες. Επιπλέον, για τη διαµόρφω- local flora species adapted to the local climatic conditions
ση του τοπίου έχουν ληφθεί υπόψη παράγοντες που µειώ- with low water demand. In addition, the design and
νουν την προσέλκυση πτηνών, όπως είναι η φύτευση δέν- implementation of the airport’s landscaping incorporates
bird-repelling features, such as the use of fruitless plants
and dense vegetation.The non-public landscaped areas are
irrigated primary with treated water from the Sewage
Treatment Plant.
26